SESSIÓ 25 de novembre de 2017
A la sessió d’avui hem començat revisant
com han anat les Encanta-missions. La majoria dels Encantalletres hem portat la
feina feta i l’hem posada en comú, hem après nou vocabulari i proposat frases
molt bones. Ben fet!!
Els Encantalletres avui hem seguit el treball de la C, iniciat el dissabte passat. Havíem vist que la lletra C podia sonar com una K (ex. casa) i vam treballar vocabulari començant per la lletra i el so. Avui hem descobert que a vegades la lletra C també pot sonar com una S (ex. cireres); hem treballat i comparat els dos sons i ens hem centrat especialment en vocabulari començant amb aquesta C de so S.
Després hem treballat diferent vocabulari
del temps de fred com ara peces de roba d’abric. Ho hem fet a través de dos jocs,
la sopa de lletres i els mots encreuats. Primer hem procurat esbrinar el nom del
vocabulari, que ens donava pistes amb dibuixos. A continuació l’hem escrit i així després ens ha resultat més fàcil buscar-lo en el cas de la sopa de lletres i col·locar-lo al lloc
corresponent en el cas dels mots encreuats. Hem hagut de treballar en equip i
posar a proba el nostre vocabulari, reconeixement fonètic i també el nostre enginy.
No ha sigut feina fàcil, però ho hem aconseguit!
Després del descans hem tingut una
sorpresa...un Encanta-repte d’endevinalles! Primer hem parlat de què era una
endevinalla i després hem parat bé les orelles per endevinar-les totes. La
pista era que cada endevinalla amagava el nom d’un animal començant amb la
lletra C. Algunes les hem endevinat de seguida i d’altres ens han resultat més difícils... però al final hem aconseguit dir-les totes bé! Fantàstica feina
Encantalletres! I vosaltres famílies, sou capaços d’endevinar-les?
Sóc el que
millor salta,
Porto el meu
fill a la butxaca
i vinc del
continent d’Austràlia.
|
Sempre porto la
meva casa sobre l’esquena i
ser el més lent
no em fa cap pena.
Per terra
m’agrada arrossegar-me i
Quan ve la
pluja mullar-me.
|
Els deserts
m’encanten,
els meus bonys
a l’esquena potser t’espanten,
la nit de reis
les meves passes són tan fluixes que no desperten.
|
Sóc un rèptil
molt especial,
Sóc cosí del
llangardaix,
Si estic en
perill, per amagar-me, la meva pell pot canviar de dalt a baix.
|
De cotó fluix
és la meva cua i
les meves
orelles hi senten molt bé.
M’agrada molt
un vegetal de color taronja i
Saltar per tot
arreu també.
|
M’arrossego per
terra,
per pescar em
fan servir,
i els ocells no
em paren de perseguir.
Un pista…el meu
nom s’assembla al suc.
|
No estenc la
roba però tinc pinces,
No sóc atleta
però camino de costat,
El mar sempre
m’ha agradat.
|
El meu nom
porta la lletra B,
I B també és el
meu so,
Pujo per les
muntanyes i
Tinc dues
banyes.
|
A continuació ens hem posat mans a la obra
amb una manualitat per tal de crear un material d’aula, “Els daus de les històries”.
Hem retallat i muntat sis daus amb imatges variades responent a sis temes
diferents: personatges, objectes I, objectes II, animals, escenaris i temps.
Aquests daus ens donen vocabulari clau com a guia i nosaltres tenim la
responsabilitat d'elaborar frases amb aquest vocabulari donat tot creant una història.
Cada vegada
algú diferent llença un dau i de forma atzarosa obté un element amb el qual
crea una frase original i pròpia. Totes les frases i idees lligades creen històries
fantàstiques i úniques. Aquest recurs ens obre les portes a parlar en català i a
ampliar, especialitzar i ajustar vocabulari tot elaborant frases; després a connectar-les entre si per crear històries en llengua catalana. És un espai per
divertir-se i jugar amb la llengua mentre deixem volar la imaginació.
Un cop hem
creat el material, ens hem animat a fer la primera proba, ha sigut molt
divertit i ens ha sortit la primera història curta...la voleu llegir?
“La princesa que es deia Alan”
“estava en una illa calenta”
“on plovia fort.”
“Quan el rellotge va marcar les 10”
“la serp es va menjar la princesa”
“i llavors es va tirar un pet i va sortir
un tresor.”
Per acabar la
bruixa ens ha dut una Encanta-missió en relació amb el temps de fred. En ella haurem de
provar de recordar el vocabulari treballat i també ens proposa aprendre dues
expressions catalanes en relació amb el temps de fred.
Fins dissabte vinent!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada