SESSIÓ 9 de juny de 2018
Hola famílies!


Els Encantalletres van iniciar el projecte
del còmic tot definint què era un còmic, expressant què sabien sobre els
còmics, manipulant còmics, buscant elements clau en ells, etc. Després van
llegir i observar varis tipus de còmics, pàgines còmiques i tires còmiques en
català i van descobrir quins/què són els elements clau en un còmic: les vinyetes, els plans, les bafarades, les onomatopeies, les línies cinètiques, les metàfores visuals...i van experimentar creant-ne i/o ideant-ne de propis. Després d’aquestes sessions de primer contacte, coneixença del gènere narratiu del còmic i experimentació manipulant i creant, els Encantalletres van fer dos equips de treball/creació amb l’objectiu de crear dos còmics. A les últimes sessions els dos grups han ideat els seus còmics respectivament tot seguint un guió de treball que demanava personatges, espai on succeeix la història, esdeveniments clau, què succeirà exactament a cada escena i diàlegs.



Avui tots dos grups han iniciat el procés
de creació del producte final. Tots dos grups de treball han creat
respectivament els seus personatges fent un molt bon treball en equip, creant
els dos personatges plegats per equips tot establint l’aspecte d’aquests de tal
manera que reflecteixin l’aspecte consensuat entre tots i que així tothom tingui
un punt de referencia comú a seguir a l’hora de dibuixar-los al llarg de les
escenes. Després s’ha fet un recordatori de què passava a cada escena per
assegurar que tothom estava al dia i també s’ha consensuat quina escena faria
cada membre del grup. Tots dos equips han treballat molt bé i el diàleg en
català – discussió, propostes i acords – ha fluït en tot moment. Bona feina!
Després del descans els Encantalletres han
treballat les formes verbals – concretament les accions relacionades amb la
rutina diària d’un nen, des de llevar-se, vestir-se o esmorzar fins a passejar
el gos, veure la televisió o anar a dormir i passant per anar a l’escola, llegir
o escriure. Primer cada Encantalletra ha triat un dibuix d’una acció a l’atzar
i l’ha escrit a la pissarra posant el verb en format indicatiu. Hem fet
l’exercici respectant i mantenint l’escriptura natural de cada nen/a, ja que
l’objectiu era identificar accions i expressar-les i/o definir-les oralment.

Tot seguit els Encantalletres han jugat
amb les accions, han rebut una col·lecció de 28 accions quotidianes i les han
anat identificant oralment tots plegats alhora que discutien què expressaven i
el seu ordre, canviant-lo a mesura que fos necessari. Després han rebut aquestes
accions per escrit i conjugades en tercera persona i les han hagut d’assignar a
la imatges corresponents, fantàstica feina!
A la última part de la sessió els Encantalletres
ha jugat al joc “Veig, veig” tot observant una imatge d’ambient escolar. Primer
cada nen/a ha dit tres coses que podia veure tot dient veig, veig....prenent
torns i escoltant les intervencions dels companys i companyes. Llavors la
proposta en demanava buscar 7 paraules començant amb les síl·labes inicials
donades, després un exercici on feia preguntes tot demanant comptar diferents
elements de la imatge.
A continuació trobareu l'Encantamissió de les accions en format online que he creat pels Encatalletres per la propera setmana:
Gràcies i fins dissabte vinent! :)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada