divendres, 2 de març del 2018

La D i la E i els padrins lectors

SESSIÓ 24 de febrer de 2018


Hola Encantalletrins/es!


El dissabte passat els Encantalletres van aprendre i practicar el català tot jugant amb les lletres D i E. Primer van observar un quadre amb vàries imatges de paraules començant per la D i tot seguit van prendre torns aixecant la mà per descobrir en veu alta el vocabulari en imatges. Cada Encantalletra va anar sortint a la pissarra a escriure la paraula esbrinada tot posant en pràctica l’escriptura natural, que seguidament anàvem revisant de forma conjunta tot el grup (accents, vocals que sonen diferent, lletres que no sonen, etc.). 









Un cop enllestida la llista de paraules cada nen/a va escollir una paraula preferida per crear-ne una frase de forma individual, on de nou van posar en pràctica l’escriptura natural ara a través de la creació de frases, on entrava en joc tant la correcció com la coherència escrita – les mestres van després revisar individualment les frases amb cada Encantalletra. Durant el treball de la lletra D van sorgir també paraules noves començant amb aquesta lletra.







Després vam iniciar el treball de la lletra E, vam observar un nou grup d’imatges i aquesta vegada els Encantalletres van triar una paraula, van dir-ne el nom en català si el sabien i van provar de descriure-la o explicar perquè servia l’objecte en qüestió de forma oral als companys. Seguirem treballant la lletra en una sessió propera.



A la segona part de la classe vam fer la primera sessió de padrins lectors amb el grup dels Pispalletres. Dos Pispalletres, en Gerard i en David, van venir a llegir-nos el fantàstic conte: “De quin color és un petó?” de Rocío Bonilla. Van començar parlant-nos dels colors, més aviat, preguntant-nos sobre els colors i sobre què ens feien pensar o què ens feien sentir i tot ensenyant-nos papers de colors. 







Pel color blau van sorgir idees com la tristesa, el mar, l’aigua, el Barça...pel verd l’herba, una poma, diferents verdures...pel groc l’estiu, el sol, la sorra...pel rosa l’amor, una flor, uns llavis, un petó...pel marró el fang, un dia al parc, la caca...etc. Llavors ens van preguntar de quin color crèiem que eren els petons. Alguns Encantalletres van dir el rosa o el vermell, altres no sabien quin color donar-los i algú va dir tots els colors. Tot seguit en David i en Gerard van començar la lectura del conte, fent-nos preguntes entremig i deixant espai a que els Encantalletres afegissin idees i fessin comentaris, alhora que també ajudaven en la lectura en sí del conte. 




Va ser una activitat molt enriquidora pels dos grups, permetent un treball de la llengua de forma distesa a través de la lectura i el diàleg entre iguals. Va ser molt interessant veure també com hi havia mostres de mediació entre ells, escolta mútua i presa de torns. Al mes de març farem la segona sessió. 


L’Encantamissió d’aquesta setmana és una refracció de la primera part de la sessió, demanant la creació de dues frases amb la lletra D i dues amb la E a través de dues paraules donades per cada lletra respectivament. També demana incloure dues paraules noves per cada lletra.


2 comentaris:

  1. L'activitat dels padrins lectors va ser tot un èxit, fantàstica feina!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies! Ara esperant amb ganes la propera i pensant futures noves propostes :)

      Elimina

Els nombres, l'hipopòtam i el còmic