SESSIÓ 10 de març de 2018
Hola famílies!
Avui hem començat la sessió xerrant sobre
llibres que estem llegint en anglès i en català. L’Alan ens ha ensenyat un
llibre en anglès que ha portat i ens ha explicat què ha llegit fins ara i
ensenyat quins altres llibres de la col·lecció té.
L’Ethan ha dut de nou el seu
llibre del “Capità calçotets”, el qual sembla estar gaudint molt.
A continuació hem agafat el nostre llibre
de lectura “La Brunilda i el Bru” i hem decidit explicar entre tots què ha
passat fins ara en la història. Mentre les idees anaven sorgint les anàvem
reelaborat una mica per tal de crear frases coherents que la mestra anava
escrivint a la pissarra. El resultat ha sigut la nostra versió-resum de la
història fins ara, exercici que ens ha servit per recapitular i per reescriure
un conte conegut plegats.
A continuació hem
llegit un tros més del llibre, com sempre llegint un trosset cadascú i en veu
alta. L’últim que vam llegir és que la Brunilda, qui havia convertit en Bru, el
seu gat negre, en un gat verd per tal de no confondre’l dins la seva casa,
completament negra. La bruixa acabava de patir una nova gran ensopegada amb en
Bru, qui estava al jardí camuflat a la gespa, també verda. Hem seguit llegint i
resulta que la Bunilda ara decideix convertir-lo en un gat multicolor per
estalviar-se cap més problema. En Bru no sembla estar gaire convençut amb el
canvi, s’enfila al damunt d’un arbre per amagar-se ja que es sent ridícul amb
la seva nova aparença. Fins i tot els ocells se’n riuen d’ell, la qual cosa el
fa sentir-se encara més trist. La Brunilda se n’adona i es queda molt preocupada
i es sent trista pel Bru, rumia què pot fer per solucionar el problema de
veritat i sense ningú patint. El final del conte s’acosta, el descobrirem
aviat...
Després del
descans hem jugat a crear una història usant els nostres daus per crear contes
(dels quals vam fer-ne un tast al principi del trimestre). Primer hem buscat
una expressió per començar el conte i tot seguit hem començat a llençar els
daus el quals ens han donat idees per anar creant la historia pel que fa a
personatges, contextos, objectes clau...ens ha sortit una història ben
divertida i estrafolària! (la podrem veure penjada la setmana vinent – mil
disculpes, la mestra se l’ha oblidat dins una carpeta a l’escola!).
El treball fet
avui amb la Brunilda, l’exercici de reescriure els conte plegats, i el joc dels
daus per crear contes ens ha permès: entendre una mica l’estructura d’una
conte, aprendre a escriure’n un tot posant un inici, un nus amb connectors i
introduir un final – aquest últim punt a
la següent sessió, aprofitant que acabarem de llegir el conte. El conte que hem
creat ens ha permès adonar-nos de la necessitat de tenir uns personatges, un
context/s, uns objectes i uns esdeveniments dins una història. També com de
divertit és ser creatius inventant-nos un conte on la imaginació és el límit i
com de gratificant és crear una obra pròpia.
També hem dedicat
una estona a fer un joc d’expressió oral i vocabulari molt divertit, el qual ha
posat a prova la nostra capacitat oral descriptiva i la nostra atenció i
escolta actives.
Un voluntari havia d’agafar una targeta sorpresa on hi havia
una imatge d’un objecte amb el seu nom escrit. A continuació havia de descriure
aquest objecte al companys, tot definint-ne l’aspecte físic o per a què
s’utilitza. Les normes pel voluntari eren: parlar en català, no dir la paraula
i no fer cap gest. Els companys havien d’esperar a que el voluntari digués
mínim dues idees abans d’aixecar la mà, respectar les torns de paraula, respondre
en català i deixar al voluntari donar més pistes en cas que no s’hagués
descobert. Els Encantalletres voluntaris i els endevinadors ho han fet molt bé
i han aconseguit descriure i endevinar totes les paraules, bona feina!
M’agradaria
comentar-vos que al bloc de l'Escola Catalana ja podeu trobar les bases dels Jocs Florals de Sant Jordi
2018 de l’Escola Catalana.
Els Jocs Florals
són de caire voluntari, però ens encantaria i creiem que podria ser molt
enriquidor i divertit que tots els nens i nenes s’hi presentessin, així que us
animem molt a que engresqueu al Encantalletres!
És una manera
ideal per...
Treballar i aprendre la llengua
Passar-s’ho bé deixant volar la
imaginació i essent creatius
Crear un sentiment d’orgull en els nens i
nenes vers una creació
pròpia plena d’esforç
La categoria en
la que se situen els Encantalletres tindrà dues modalitats, conte breu i/o
poesia. Els Encantalletres tenen moltíssima imaginació per inventar-se
històries i els encanta jugar amb els sons de les paraules tot creant rimes.
Creem que amb el vostre suport i ajuda així com el nostre poden crear
divertides, estrafolàries i brillant creacions.
Per tal de
motivar i ajudar als Encantalletres, hem cregut convenient incloure dins les
programacions d’aquesta última sessió i de les properes, una treball sobre el
conte i la poesia, experimentant amb aquests i creant-ne un de cada plegats,
per d’aquesta manera donar-los una base d’experiència i motivar-los. També hem
pensat en facilitar-vos unes guies/consells a les famílies per ajudar als
vostres fills a fer les seves creacions, que esperem que us siguin útils.
L’encantamissió
per la propera setmana és escriure una frase (o més si ens animem) que expliqui
un moment de la història i fer-ne un dibuix. La idea és que cada Encantalletra creï
un moment diferent i així entre tots crear la història al complet. Els moments
assignats són els següents:
1.
Presentació
de la Brunilda à dibuix
d’aquesta i descripció - MILA
2.
Presentació
d’en Bru à dibuix d’aquest
i descripció – CÀSSIA
3.
Presentació
de la casa de la casa de la Brunilda - NÚRIA
4.
El
problema de la Brunilda que no pot veure a el Bru – ETHAN
5.
Solució
que posa la Bunilda al seu problema (el Bru ara és verd) – ÓSCAR
6.
El
Bru és verd i es pot veure dins la casa - LENA
7.
En
Bru ara és i verd i al sortir al jardí...la Brunilda té un nou problema - ARAN
8.
La
Brunilda posa una solució al seu nou problema (converteix en Bru en un gat
multicolor) - ALAN
9.
Com
es sent en Bru ara que és multicolor i l’incident amb els ocells - REBECA
10.
La
Brunilda està molt preocupada i rumia una solució – ADRIÀ
11.
La
solució de la Bruilda i el final del conte – BENJAMÍ
Si us plau que
els Encatalletres escriguin i facin el dibuix a mà, utilitzin un format d’e 1
full DIN A4 (full normal) blanc i de forma apaïsada (horitzontal). Gràcies!
Consultar el conte anirà molt bé per poder guiar als vostres fills a crear la
frase o frases (la idea és que no siguin copiades del conte) i també alhora de
fer els dibuixos com a inspiració. Seria fantàstic que tots els Encantalletres
preguessin part en aquesta Encantamissió i així poder tenir el conte sencer
creat per ells!
Moltíssimes gràciesJ
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada