divendres, 20 d’abril del 2018

Celebrem la Pasqua a l'Escola Catalana

SESSIÓ 24 de març de 2018

Hola Encantalletrins!

Arribem a la última classe del 2n trimestre!
En aquesta sessió els Encantalletres vam celebrar la Pasqua integrant la tradició catalana i l’anglesa tot aprenent i divertint-nos!
Vam començar la sessió dient què sabíem sobre la Pasqua i la primavera, sobre els paisatges, el que mengem, les tradicions de Pasqua...ens vam ajudar mútuament a expressar-nos en català. Els Encantalletres van dir:

CÀSSIA: 
“Fem mones i les decorem amb pollets, ous petits i plomes”.
LENA: 
“Un conill ve a donar xocolata”.
ALAN: 
“Pasqua és una festa” “A la primavera em banyo a Vilanova i la Geltrú”.
REBECA: 
“Pasqua és a la primavera. Neixen els animals de granja”.
OSCAR: 
“Per Pasqua tots mengem xocolata”.
NÚRIA: 
“Per Pasqua juguem a buscar ous de xocolata”.
ARAN: 
“Amb els amics hem d’intentar trobar els ous que la mare ha amagat”.
ADRIÀ: 
“Mengem mones que ens regalen els padrins/pares”.
BENJAMÍ: 
“A la primavera fa sol, hi ha flors, neixen animalons”.
ETHAN: 
“Per Pasqua no hi ha escola”.
MILA: 
“Rebem regals i pastissos”.

Tot seguit vam decidir escriure i il·lustrar les nostres idees en fulls de colors per després enganxar-ho a la llibreta de grup.














També vam llegir una mica de poesia, concretament un poema de Pasqua d'Isabel Barriel anomenat “La Pasqua ja és aquí”. Vam llegir-lo entre tots i en veu alta mentre paràvem per explicar i entendre què deia el poema a cada estrofa.


A l’hora del patí els Encantalletres vam participar, conjuntament amb els Pispalletres, en una Egg Hunt al patí. En Jordi va amagar una vintena d’ous de xocolata pel pati i la missió de trobar-los tots i més tard menjar-nos-en un. Els vam acabar trobant en un tres i no res! (que fossin de xocolata clarament va augmentar la motivació jeje). 






 Després vam jugar de nou amb les síl·labes a través de dues feines de paper per tal de seguir el treball amb les síl·labes iniciat a la sessió anterior. A la primera fitxa se’ns presentaven tires d’imatges, quatre imatges per fila, tres començant amb la mateixa síl·laba i una començant amb una de diferent. La missió era identificar la síl·laba inicial i la imatge/paraula intrusa. La segona feina ens plantejava crear un camí saltant de paraula en paraula de manera que cada paraula nova comencés amb la última síl·laba de l’anterior.












FELIÇ PASQUA!
HAPPY EASTER!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Els nombres, l'hipopòtam i el còmic